Bestelling laten bezorgen

Bestelling laten bezorgen

Zen Lifestyle beschikt over een eigen bezorgdienst. Bij grote producten zal over het algemeen de bestelling bezorgd worden door onze bezorgdienst. Na het bestellen ontvang je een sms om de bezorging in te plannen.
Kleine producten worden bezorgd door DHL bezorgdienst. Ook hier word je per mail of telefonisch op de hoogte gehouden wanneer je de bestelling kan verwachten. Bij DHL ontvang je een trackingcode in de e-mail om de bestelling te volgen. Mocht u desondanks toch niet thuis zijn als DHL langskomt, dan is er nog niks aan de hand. DHL zal in totaal drie pogingen doen het pakket bij u te bezorgen.

Veel gestelde vragen

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?
Per werkdag hebben wij een vast gebied in Nederland waar wij leveren, zie hier op welke dag wij bij u in de buurt komen. Let op: een afspraak staat pas vast wanneer u een medewerk(st)er van de planning heeft gesproken.

Kan ik zelf een bezorgdatum en bezorgtijd kiezen?
Wanneer je een bestelling hebt geplaatst, wordt er met jou contact opgenomen om de levering in te plannen. Op basis van de route van onze chauffeurs wordt de bezorgdatum en bezorgtijd ingepland. Dit gaat natuurlijk in overleg. De dag vóór levering ontvang je tussen 15:00 en 17:00 een sms met een indicatie van de bezorgtijd op de volgende dag, mits jouw 06-nummer bij ons bekend is. Daarnaast belt de chauffeur een half uur voordat hij bij je arriveert.

Kan ik mijn bestelling ook ‘s avonds laten bezorgen?
Nee, dit kan helaas niet. Onze eigen bezorgers rijden overdag alle bestellingen uit en een bezorgmoment kan dan ook enkel overdag worden gepland. Dit gaat natuurlijk in overleg met ons zodat we samen een geschikt bezorgmoment vinden.

Ik woon op de Waddeneilanden. Kan mijn bestelling op het eiland bezorgd worden?
Nee, dit kan helaas niet.  Wij leveren tot het vaste land waarna u zelf het verdere transport dient te regelen.

Hoe wordt mijn artikel geleverd?
Indien je een groot artikel hebt besteld zoals een kast of bank, dan wordt het met onze eigen bezorgservice geleverd. Kleinere artikelen kunnen ook wel met een van onze bezorgpartners worden geleverd. Dit is afhankelijk van het artikel.

Wat bedragen de bezorgkosten voor mijn bestelling?
Wij leveren jouw bestelling graag bij jou thuis. Hiervoor rekenen wij standaard bezorgkosten van €29,95,- indien je kiest voor onze drempelservice. Ga je voor de uitpakservice? Dan betaal je hier een bedrag extra voor, maar ontzorgen we jou ook volledig! De kosten hiervoor worden duidelijk weergegeven in het afrekenproces op onze website. Woon je op de eerste etage of hoger? Lees dan hieronder wat de kosten hiervoor bedragen.

Ik woon op de derde etage. Hoe zit het met de levering van mijn artikel?
Wij leveren jouw bestelling op iedere verdieping (vanaf de vierde etage alleen met lift). Indien je op de eerste, tweede of derde etage woont (met of zonder lift) rekenen we €30 extra aan bezorgkosten. Deze kosten komen dus bovenop de standaard bezorgkosten. Woon je op de vierde etage of hoger, dan rekenen we ook €30 extra bezorgkosten en leveren we alleen indien er een lift aanwezig is.

Enkele artikelen uit onze collectie zijn te zwaar om zonder lift te bezorgen. Dit staat bij de desbetreffende producten aangegeven. In dit geval dient er een lift geregeld te worden waar het meubel mee op de desbetreffende etage (eerste etage of hoger) bezorgd kan worden. De kosten voor een dergelijke lift zijn voor de klant. 

Wat als het blijkt dat het meubel niet bij mij in huis past?
Gelukkig maken we dit niet vaak mee, maar soms is het zo dat een meubel niet in de woning past of dat het meubel niet naar binnen kan. Onze klanten zijn ten alle tijden zelf verantwoordelijk dat een meubel de woning in past. Komen er later kosten voor een (verhuis)lift bij? Dan zijn deze kosten voor rekening van de klant.

Hoe zit het met de toegankelijkheid van mijn huis/ de ruimte?
Jij bent zelf verantwoordelijk voor de toegankelijkheid tot de ruimte waar de meubels geplaatst moeten worden. Zorg er dus voor dat onze bezorgers goed in staat zijn om het meubel bij jou 

Kan ik zelf mijn bezorgmoment kiezen?
Wij nemen contact met je op om het bezorgmoment samen te plannen. 

Ik wil een artikel nu bestellen, maar pas later geleverd krijgen. Kan dit?
Dat kan! Hiervoor kan je het beste contact opnemen met ons zodat we dit in jouw order kunnen verwerken. 

Ik woon in België en wil graag in België laten leveren. Kan dit?
Wij leveren zelf niet in België met onze eigen bezorgservice. Het is natuurlijk wel mogelijk dat je zelf je bestelling komt halen of dat je zelf voor transport van het artikel zorgt. Het artikel kan dan opgehaald worden door het vervoerbedrijf bij ons magazijn en naar jou verzonden worden. In dit geval zijn wij niet verantwoordelijk voor eventuele schade tijdens het transport.

Ik was niet thuis tijdens het afgesproken levermoment. Wat nu?
Dat is natuurlijk erg vervelend, zowel voor jou als voor ons. Wanneer dit het geval is, wordt er €29,95 in rekening gebracht en plannen we daarna graag met je een nieuw bezorgmoment in. 


    • Related Articles

    • Hoe wordt mijn bestelling geleverd?

      Wij bezorgen de meubelen altijd op de begane grond tot in de gewenste kamer mits de ruimte toegankelijk is. De bestelling wordt niet standaard uitgepakt. Ongemonteerde producten zullen niet zonder afspraak worden opgebouwd. Op onze website kun je ...
    • Bestelling afhalen

      Zen Lifestyle biedt ook de mogelijkheid om de bestelling op te halen bij één van onze vestigingen. Je ontvangt een bericht via e-mail of we nemen telefonisch contact op als de bestelling klaar staat in één van onze vestigingen. Afhaalafspraak ...
    • Bestelling uitpakken

      De bestelling wordt op de begane grond geleverd en niet uitgepakt.  Ongemonteerde producten zullen niet zonder afspraak worden opgebouwd. Op onze website kun je zien of het betreffende meubel gemonteerd of ongemonteerd geleverd wordt. Mocht het niet ...
    • Informatie over mijn bestelling

      Kan ik de status van mijn bestelling volgen? Helaas is het nog niet mogelijk om jouw bestelling te volgen. Op de dag van bezorging wordt je wel op de hoogte gehouden van de tijd van levering door onze bezorgers. Zij zullen je bellen als ze er bijna ...
    • Bestelling annuleren of wijzigen

      Wil je een bestellingen wijzigen? Neem dan contact op met ons door te bellen met de orderadministratie (024 – 645 48 45). Wil je een bestellingen annuleren? Neem dan contact op met ons door te mailen naar info@zen-lifestyle.nl. Als de order nog niet ...